Lenguh-Lenguh Tengkuk

Untuk Berbekam Sila Buat Temujanji Terlebih dahulu. Hubungi Che Wann.

Sakit Kepala Sebelah Kiri

Untuk Berbekam Sila Buat Temujanji Terlebih dahulu. Hubungi Che Wann.

sakit kepala belakang

Untuk Berbekam Sila Buat Temujanji Terlebih dahulu. Hubungi Che Wann.

Sakit Atas Kepala

Untuk Berbekam Sila Buat Temujanji Terlebih dahulu. Hubungi Che Wann.

Sakit Leher Kiri

Untuk Berbekam Sila Buat Temujanji Terlebih dahulu. Hubungi Che Wann .

09 Ogos 2014

KURSUS GURAH RESDUNG 30 OGOS 2014





 APA ITU GURAH???
Ghurah adalah membersihkan dan mengeluarkan lendir yang kotor, beracun dan mengandung berbagai kuman penyakit dalam tubuh seperti resdung dan asma. Sangat sesuai kepada para Qori’, Qori’ah,Bilal,Imam,Penyanyi untuk mencuci suara agar lebih merdu,kuat dan nyaring. Solusi Jitu untuk Membersihkan Paru-paru,Peti Suara & Rongga Sinus Atas dan Bawah dari dalam yang membusuk Tanpa kesan sampingan. 

 


 KURSUS GURAH RESDUNG

TARIKH :30 OGOS 2014 (SABTU)

WAKTU : 10 Pagi - 4 petang
TEMPAT : THIBBUN NABAWI HEALING CENTRE BLOK D, PPR DESA REJANG SETAPAK JAYA TINGKAT 10 NO. D-10-3,
TAMAN SRI RAMPAI,
KUALA LUMPUR 

YURAN : RM 350.00 SEORANG
PENGAJAR : CHE WANN
TERBUKA UNTUK LELAKI DAN WANITA

CARA NAK MENDAFTAR...
Sila TAIP ....
KURSUS GURAH <>NAMA ANDA <>NO IC<>TARIKH KURSUS<> DAN SMS @ WHATSAPP KE 016-2212499

CONTOH : 
-KURSUS GURAH <>NORAINI BT HASHIM<>700101085446<>15 FEB 2014 

Pembayaran yuran selewat-lewatnya 3 hari sebelum tarikh kursus hendaklah di masukkan ke dalam akaun CIMB no 1452 0000 304108 @ MAYBANK no 1140 5789 6546 atas nama Wan Zuraini bt Anuar. Setelah bank-in sila SMS@Whatsapp nama penuh anda, no. i/c ke hp saya 016-2212499Slip bank sila bawa pada hari kursus sebagai bukti pembayaran.

KURSUS BEKAM SUNNAH DAN SEMINAR RAWATAN ISLAM 02

ASSALAMUALAIKUM WAROHMATULLAHI WABAROKATUH...
 
TERKINI : 1) KURSUS BEKAM SUNNAH  
 2) SEMINAR RAWATAN ISLAM SIRI 02
TARIKH : 6hb SEPT & 7hb SEPT 2014 (SABTU & AHAD)
WAKTU : 8.30 pg - 5.00 petang
TEMPAT : PUSAT TERAPI HOLISTIK SINAR ASSYIFA,
20-1 JALAN PPS 2, PUSAT PERDAGANGAN SELASEH, BATU CAVES SELANGOR.. (bangunan shoplot baru berwarna merah putih di tepi karak highway dari Sentul menuju ke gombak, bangunan sebelah kiri)



PENGAJAR : AL-FADHIL USTAZ HJ SAIFULNIZAM BIN HJ HASHIM AL-ANSARI
*PENGERUSI PERSATUAN PENGUBATAN ISLAM DARUL ANSAR NEGERI KEDAH*  
YURAN KURSUS :
1) RM 350.00 (KURSUS BEKAM SUNNAH) ***set bekam di beri percuma***
 
2) RM 250.00 (SEMINAR RAWATAN ISLAM DAN BEKAM LANJUTAN) ***terbuka kepada mereka yang sudah ada asas bekam***
 
CARA-CARA NAK DAFTAR KURSUS Sila TAIP ....
KURSUS BEKAM & SEMINAR RAWATAN ISLAM 01<>NAMA ANDA <>NO IC<>ALAMAT ANDA<> DAN SMS @ WHATSAPP KE 016-2212499
 

CONTOH :
KURSUS BEKAM & SEMINAR RAWATAN ISLAM 02
NORAINI BT AHMAD 700123-01-5680,
IPOH PERAK
HANTAR KE 016-2212499 (SMS @ WhatApp)
TARIKH TUTUP PENYERTAAN PADA 3hb SEPT 2014.... 
YURAN SILA BANK IN SEBELUM 3hb SEPT 2014 KE DALAM AKAUN YANG TERTERA DI BAWAH. TERBUKA UNTUK LELAKI DAN WANITA.
** TERHAD KEPADA 25 PENYERTAAN SAHAJA. SIAPA YANG MENDAFTAR NAMA DAN MEMBAYAR YURAN DAHULU DI ANGGAP KONFEM...**

 
Pembayaran yuran pendaftaran hendaklah di masukkan ke dalam akaun CIMB no 1452 0000 304108 @ MAYBANK no 114057896546 atas nama Wan Zuraini bt Anuar. Setelah bank-in sila SMS nama penuh anda, no. i/c dan alamat ke hp no 016-2212499. Slip bank sila bawa pada hari kursus sebagai bukti pembayaran.    



Jadual Program :  
6hb SEPT 2014 (SABTU)
08.30 pagi : Pendaftaran peserta dan jualan alatan bekam.
09.00 pagi : Sessi taaruf peserta.
10.00 pagi : Taklimat di mulakan oleh Ustaz Hj Saifulnizam.
12.30 tengahari : Makan tengahari dan solat zohor.
2.00 petang : Demo cara kerja bekam oleh Ustaz Hj Saifulnizam.
3.00 petang : Sessi praktikal antara peserta.
4.30 petang : Penyerahan sijil penyertaan.
5.00 petang : Sessi bergambar beramai-ramai dan tamat.

7hb SEPT 2014 (AHAD) *KURSUS LANJUTAN SIRI 02*
08.30 pagi : Pendaftaran
09.00 pagi : Pengenalan Menyingkap Misteri Alam Jin dan Amalan Pembenteng Diri, Keluarga dan Kediaman.
12.30 tengahari : Makan tengahari dan solat zohor.
02.00 petang : Sessi Praktikal Bekam. 
- BEKAM KEPALA
- BEKAM JERAWAT / RESDUNG
- BEKAM RUQYAH (MASALAH GANGGUAN)
- BEKAM GUASA
***Semua peserta di wajibkan praktikal agar anda mahir dan profesional dalam terapi bekam*** 

 
(Sila bawa kain batik atau kain pelikat sendiri)
04.30 petang : Penyerahan Sijil Penyertaan.
05.00 petang : Sessi Bergambar beramai-ramai dan bersurai.
 

KEDUDUKAN TUKANG BEKAM.
Ibnu Abbas pernah berkata, Nabi Muhammad s.a.w bersabda, "Orang yang paling baik adalah seorang tukang bekam, kerana ia mengeluarkan darah, meringankan otot kaku dan mempertajamkan pandangan mata orang yang dibekamnya."
RAWATAN BEKAM PILIHAN SEPANJANG ZAMAN Dahulu...Kini...Dan Selamanya....
1 KELUARGA 1 PEMBEKAM

26 Julai 2014

SALAM AIDILFITRI BUAT SEMUA....TNHC AKAN DI BUKA PADA 8 SYAWAL

 Assalamualaikum wbt....

Esok bermulalah 1 Syawal kita merayakan hari kemenangan setelah sebulan berpuasa. Dengan itu kami warga Thibbun Nabawi Healing Centre ingin mengucapkan "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI" kepada semua yang mengenali kami dan ampun dan maaf sekiranya terdapat salah dan silap atau tersasul bicara yg mengguris hati...

TAQABBALALLAHU MINNA WA MINKUM
(semoga Allah menerima segala kebaikan kami dan kebaikan kamu)
InsyaaAllah pusat rawatan bekam akan kembali beroperasi seperti biasa pada 4hb Ogos 2014 bersamaan 8 syawal....
Waktu Operasi : 10am - 5pm (Muslimah)
10am - 10pm (Muslimat)

Bagi kaum muslimat/lelaki sila hubungi adik saya Ahmad Fazrin di 013-7151899 untuk temujanji....



Untuk booking temujanji boleh SMS @ WhatsApp
Sila berikan nama anda <> tarikh <> waktu jam berapa nak datang <> berapa org nak bekam atau gurah <> jenis rawatan Bekam @ Gurah...

Untuk wanita boleh sms/whatsApp saya di no 016-2212499 yer... dalam kesibukan berhari raya ni segala panggilan memang takkan terjawab, jadi ada baiknya sms atau wassap jer....bila saya free insyaaAllah saya akan reply...ampun dan maaf sekali lagi...

28 Jun 2014

MARHABAN YA RAMADHAN DARI TNHC

 ASSALAMUALAIKUM WBT...

Salam Ramadhan buat semua umat islam, bulan ketenangan dan bulan keampunan.

Adalah nak di maklumkan sepanjang bulan ramadhan pusat rawatan thibbun nabawi healing centre akan di buka seperti biasa tetapi hanya untuk lelaki sahaja. Untuk wanita di tutup, che wann nak bercuti dan berehat sepanjang bulan ramadhan ini dan akan memulakan operasi semula insyaaAllah pada 8 Syawal...
Untuk rawatan bekam operasi seperti biasa dan akan di buka juga selepas terawih. Juga rawatan gurah resdung akan di buka malam sahaja selepas terawih..




Untuk sebarang temujanji rawatan bagi lelaki sila hubungi adik lelaki saya nama Fazrin no hp 013-7151899...

**Rawatan bekam sunnah
**Rawatan gurah resdung

Untuk sebelah malam rawatan akan di jalankan selepas solat terawih...harap maklum.


20 Jun 2014

RAWATAN GURAH RESDUNG DI KUALA LUMPUR

 Tanda2 resdung :
# selalu selsema dan bersin
# gatal2 hidung
# nafas berbau busuk
# selalu semput dan sukar bernafas
# hidung selalu tersumbat
# badan dan muka di tumbuhi jerawat

Adakah anda mempunyai tanda2 seperti di atas???

Rawatan gurah resdung membuang lendir kahak dan hingus, proses rawatan 1 jam.


 ALAMAT : PERUMAHAN AWAM DESA REJANG,
BLOK D TINGKAT 10, NO. D-10-3
PERSIARAN REJANG,
SETAPAK JAYA
KUALA LUMPUR.

(Berdekatan kolej kediaman UTM @ Belakang Wisma Felcra Taman Sri Rampai)

Waktu Rawatan :
SETIAP HARI 10.00 pagi-5.00 petang.


AHMAD FAZRIN 013-7151899



Sila buat temujanji sebelum datang.

Hubungi :
Ahmad Fazrin 013-7151899   


15 Jun 2014

MIGRAIN SEMBUH DENGAN SEKALI BEKAM

Assalamualaikum warohmatullahi wabarokatuh...

Cerita kali ni pasal migrain... beberapa bulan yang lepas sepasang suami isteri datang untuk mendapatkan rawatan bekam. Si isteri ni jenuh la pujuk si suami untuk berbekam terutama kepala sebab selalu migrain setiap hari...pada mulanya si suami takut nak berbekam apalagi kalau bekam kepala sebab tak nak cukur rambut...setelah di desak oleh si isteri maka si suami terpaksa akur, maka di cukurlah rambutnya yang macho tu...dan proses bekam pun berjalan dengan lancar...
Setelah beberapa bulan berlalu maka hari ni mereka datang lagi untuk berbekam lagi. Bila di tanya pasal migrain tu katanya lepas bekam dulu tu terus dah takde migrain lagi...takde langsung sakit2 kepala,memang sembuh 100%.....alhamdulillah... perkembangan yang baik. Dan kali ni si suaminya datang dengan kepala botak licin dengan harapan nak bekam kepala lagi dan nak buat banyak point...tapi di sebabkan migrain dah takde maka tak perlulah nak buat banyak point, cukup sekadar 1 point ummu mughits pun dah memadai dan di tambah bekam di badan. Kini si suami dah tak takut nak bekam lagi, si isteri ok jer, lepas ni diorang memang nak jadikan bekam ni sebagai rutin dalam menjaga kesihatan tanpa kesan sampingan...

 ALAMAT PUSAT RAWATAN SAYA DI SINI...

THIBBUN NABAWI HEALING CENTRE
BLOK D, PPR DESA REJANG SETAPAK JAYA
TINGKAT 10 NO. D-10-3,
TAMAN SRI RAMPAI,
KUALA LUMPUR 
(Berdekatan kolej kediaman UTM @ Belakang Wisma Felcra Taman Sri Rampai)
Waktu Rawatan :
SETIAP HARI 10.00 pagi - 5.00 petang sahaja.

HARI RABU TIADA RAWATAN BEKAM HANYA RAWATAN GURAH RESDUNG SAHAJA.
Sila buat temujanji sebelum datang.
(SMS NAMA ANDA_JENIS RAWATAN_TARIKH_WAKTU KE 017-2979575)

***tertakluk kepada kekosongan dan kelapangan masa saya kerana buat masa sekarang saya sibuk dengan pengajian dan kuliah di kolej,,,di mana bila saya berada dalam dewan kuliah hp saya akan 'silent mode',,,jd harap kepada sesiapa yg ingin dapatkan rawatan dengan saya sila hantar sms @ whatsapp ke no yg tertera di atas. Saya akan reply bila berkelapangan atau sesudah pengajian/kuliah. Segala kesulitan harap maafkan..***

13 Jun 2014

MEMBEKAM PESAKIT DIABETES

GAMBAR HIASAN
Assalamualaikum warohmatullahi wabarokatuh...

Ni testimoni yang terbaru, seorang sahabat che wann masa zaman sekolah dulu datang berbekam itupun setelah hampir 2 tahun dia memikirkan tentang bekam ni sebabnya takut... Alkisah terjadi 2 tahun yang lepas di mana secara tak sedar dia di sahkan menghidap diabetes dan paling teruk ibu jari kaki kanannya terpaksa di potong dan isi kulit atas kakinya juga terpaksa di buang hingga nampak tulang...dan kesannya sehingga sekarang luka atas kakinya tu masih belum sembuh dan membengkak... Beliau dah banyak kali telefon bertanya betul ke bekam ni tak sakit? Diabetes boleh bekam ke? Boleh sembuh ke? Dan macam2 soalan lagi... Setelah di beri penerangan serba sedikit maka akhirnya beliau datang pada minggu lepas bersama seorang lagi sahabat sekolah lama juga. secara tak langsung kitorang reunion sekali la tu....Setelah bertanya serba sedikit perkembangan kesihatan sahabat ni rupanya beliau juga menghadapi masalah tekanan darah rendah di mana katanya kepala selalu pening2 tak tentu masa. Setelah bersetuju saya huraikan point2 bekam yang akan saya lakukan masa proses rawatan pun di mulakan dan di bekam sebanyak 11 point dari tengkuk hingga pinggang....selepas berbekam beliau kata rasa ringan sikit cuma ada rasa pening2 sikit,mungkin sebab meniarap hampir setengah jam memang akan rasa pening2 sikit, setelah bagi minum dan makan kuih sikit serta kurma, pening2 tu terus hilang.....yang kawan lagi sorang ni pun buat bekam dan juga terapi yumeiho sbb katanya sakit pinggang dah lama serta kaki selalu lenguh2...

Hari ni mereka datang lagi untuk rawatan susulan, paling menggembirakan masuk jer dalam rumah diorang dengan seronoknya menceritakan pengalaman selepas balik berbekam minggu lepas...kisahnya diorang g makan kat sebuah kedai makan, tengok makanan yang di beri macam banyak dan macam tak habis nak makan, maklumlah bila dah sakit selera makan dah kurang dan makan pun banyak kene pantang. Tapi tak sangka pulak diorang boleh makan habis licin. Yang kawan kene diabetes ni pulak katanya sejak dia sakit dia tak pernah lagi makan nasi beras biasa melainkan beras ponni jer...tapi bila balik jer rumah beliau pun test paras gula dan keputusannya 5....sebelum ni kalau lepas makan asyik no 7 ke atas je itupun berpantang makan dan beras ponni jer. Dan pening kepalanya di sebabkan tekanan darah rendah juga hilang terus dah xde pening2 lagi. Kakinya yang membengkak kesan operation tersebut juga semakin surut bengkaknya dan dia dah boleh sarung selipar dengan sempurna berbanding sebelumnya. Alhamdulillah lepas ni memang beliau nak menten jaga kesihatan dengan bekam dan juga pemakanan sunnah yang lain. Manakala sahabat yang lagi seorang tu pulak memberitahu lepas buat terapi yumeiho terus hilang sakit pinggang dan sengal2 hingga ke kaki tu,memang rasa best sangat katanya. Alhamdulillah semoga Allah memberikan kesembuhan dan kesihatan kepada sahabat ni tadi dan kekal menjaga kesihatan melalui rawatan sunnah dan pemakanan sunnah.
Mungkin ada di antara kita yang tak menyedari yang diri kita di serang kencing manis, tau-tau jer dah kronik macam sahabat ni tadi...jadi apa sintom kencing manis ni???

Tanda-tanda lebihan paras gula di dalam darah atau hiperglisemia ialah :


  • Sering membuang air kecil, terutama pada sebelah malam.
  • Kerap terasa haus.
  • Muntah-muntah.
  • Badan semakin kurus.
  • Koma.
  • Sukar bernafas.
  • Sakit perut.
Kesimpulannya siapa kata pesakit kencing manis atau diabetes tak boleh bekam???
Cuba dahulu dan lihat sendiri keputusannya anda pasti teruja...

  Pada malam aku diisra'kan,aku tidak melewati sekumpulan Malaikat melainkan mereka berkata, "Wahai Muhammad, suruhlah umatmu melakukan hijamah (bekam)."
(Sunan Ibnu Majah & Sunan Abi Daud)


  ALAMAT PUSAT RAWATAN SAYA DI SINI...

THIBBUN NABAWI HEALING CENTRE
BLOK D, PPR DESA REJANG SETAPAK JAYA
TINGKAT 10 NO. D-10-3,
TAMAN SRI RAMPAI,
KUALA LUMPUR 
(Berdekatan kolej kediaman UTM @ Belakang Wisma Felcra Taman Sri Rampai)
Waktu Rawatan :
SETIAP HARI 10.00 pagi - 5.00 petang sahaja.


HARI RABU TIADA RAWATAN BEKAM HANYA RAWATAN GURAH RESDUNG SAHAJA.
Sila buat temujanji sebelum datang.
(SMS NAMA ANDA_JENIS RAWATAN_TARIKH_WAKTU KE 017-2979575)

***tertakluk kepada kekosongan dan kelapangan masa saya kerana buat masa sekarang saya sibuk dengan pengajian dan kuliah di kolej,,,di mana bila saya berada dalam dewan kuliah hp saya akan 'silent mode',,,jd harap kepada sesiapa yg ingin dapatkan rawatan dengan saya sila hantar sms @ whatsapp ke no yg tertera di atas. Saya akan reply bila berkelapangan atau sesudah pengajian/kuliah. Segala kesulitan harap maafkan..***

07 Jun 2014

JURUBEKAM LELAKI DI TNHC...013-7151899 AHMAD

bekam badan abang dulu...
 Alhamdulillah kini lagi seorang adik lelaki che wann bakal mengikuti jejak langkah kakaknya ni dalam bidang bekam...
Jadi selepas ni jika ada permintaan daripada kaum adam untuk berbekam dan juga rawatan gurah resdung tuan2 bolehlah terus menghubungi adik saya ni di talian 013-7151899  Ahmad Fazrin ... waktu operasi bermula jam 10 pagi - 10 malam setiap hari kecuali hari Rabu kami tutup....hanya rawatan gurah sahaja yang di buka pada hari rabu.


bersama ustz hj Saiful yang mengajar bekam sunnah bersanad

jadi model sekejap pada hari kursus bekam bersanad...

27 April 2014

KURSUS URUTAN TRADISI 3 SERANGKAI

 ASSALAMUALAIKUM WAROHMATULLAHI WABAROKATUH...

TERBARU DAN TERKINI

KURSUS URUTAN TRADISI 3 SERANGKAI

Kursus urutan ini merangkumi urut tradisional, urut balinese dan urut thai. Akan di ajar bagaimana cara menggabungkan seni urut tradisi 3 serangkai ni agar pasien merasa selesa dan segar selepas di urut. Dapatkan hanya di TNHC, ilmu yang telah lama tersimpan kini bakal di bongkarkan kembali. Sesuai bagi mereka yang berkerja di salon2 kecantikan dan spa..


TARIKH : 14 & 15hb MEI 2014
MASA : 9 PAGI - 5 PETANG (TEORI & PRAKTIKAL)
YURAN : RM 700.00 (2 HARI)
TEMPAT :THIBBUN NABAWI HEALING CENTRE 
 BLOK D, PPR DESA REJANG SETAPAK JAYA TINGKAT 10 NO. D-10-3,
TAMAN SRI RAMPAI, KUALA LUMPUR 

CARA-CARA NAK DAFTAR KURSUS Sila TAIP ....
KURSUS URUT TRADISI<>NAMA ANDA <>NO IC<>ALAMAT ANDA<> DAN SMS @ WHATSAPP KE 016-2212499

CONTOH :
KURSUS URUT TRADISI
NORAINI BT AHMAD 700123-01-5680,
IPOH PERAK


HANTAR KE 016-2212499 (SMS @ WhatApp)

TARIKH TUTUP PENYERTAAN PADA 12 MEI 2014.... 
YURAN SILA BANK IN SEBELUM 12 MEI 2014 KE DALAM AKAUN YANG TERTERA DI BAWAH. TERHAD KEPADA 4 PESERTA SAHAJA.

 Pembayaran yuran pendaftaran hendaklah di masukkan ke dalam akaun CIMB no 1452 0000 304108 @ MAYBANK no 114057896546 atas nama Wan Zuraini bt Anuar. Setelah bank-in sila SMS nama penuh anda, no. i/c dan alamat ke hp no 016-2212499. Slip bank sila bawa pada hari kursus sebagai bukti pembayaran.  

08 Mac 2014

PAKAR RAWATAN RESDUNG...GURAH POWER DI TNHC KL

ASSALAMUALAIKUM WBT...

Bagi sesiapa yang ada masalah hidung tersumbat di sebabkan lendir atau kahak,masalah resdung,mulut berbau, selalu sakit kepala, lelah atau asma atau nak merdukan suara bolehlah menghubungi kami untuk mendapatkan rawatan Ghurah ini...Caj rawatan cuma RM50 sahaja dan tempoh rawatan dalam 1 jam sehingga lendir,kahak dan hingus habis keluar...

Selepas gurah anda akan rasakan nafas anda panjang sampai ke paru-paru...kepala rasa ringan (esoknya lah) mata dah tak ngantuk lagi, tumpuan lebih fokus (bagus bg pelajar), mudah ingatan atau menghafal...tak percaya kene cuba baru tau...
 Tanda2 resdung :
# selalu selsema dan bersin
# gatal2 hidung
# nafas berbau busuk
# selalu semput dan sukar bernafas
# hidung selalu tersumbat

# badan dan muka di tumbuhi jerawat


Adakah anda mempunyai tanda2 seperti di atas???

Dapatkan rawatan segera dengan menghubungi kami di 017-2979575 @ 016-2212499 ...

Rawatan gurah resdung membuang lendir kahak dan hingus, proses rawatan 1 jam.

ALAMAT : 
THIBBUN NABAWI HEALING CENTRE,
PERUMAHAN AWAM DESA REJANG,
BLOK D TINGKAT 10, NO. D-10-3
PERSIARAN REJANG,
SETAPAK JAYA
KUALA LUMPUR.


(Berdekatan kolej kediaman UTM @ Belakang Wisma Felcra Taman Sri Rampai)

Waktu Rawatan :
SETIAP HARI 10.00 pagi-5.00 petang.


Sila buat temujanji sebelum datang.
(SMS NAMA_ RAWATAN GURAH _TARIKH_WAKTU KE 017-2979575)


**BAGI PESAKIT LELAKI YANG INGIN DAPATKAN RAWATAN GURAH SILA HUBUNGI HJ NAZARUDIN 012-9965003 AMPANG @ EN IBRAHIM 012-9572443 GOMBAK**