23 September 2017

JADUAL TERBARU

ASSALAMUALAIKUM...

Bermula bulan Oktober untuk rawatan bekam dan gurah resdung di Ampang hanya akan di buka pada setiap hari Sabtu dan Ahad sahaja. Buka 10 pagi dan tutup jam 6 petang.
Sila buat temujanji awal yer... Whatsapp terus ke no 0162212499 nama anda, tarikh, waktu dan jenis rawatan yang di kehendaki...


Rawatan pada hari Isnin, Selasa, Khamis dan Jumaat akan di buat di Desa Rejang Setapak KL.
Waktu operasi jam 11 pagi hingga 5 petang sahaja.



RAWATAN GURAH RESDUNG = RM50/SEJAM


RAWATAN BEKAM
1 CUP = RM10

PAKEJ JIMAT
10 CUP = RM70
15 CUP = RM100
25 CUP = RM150
FREE : TERAPI URUTAN FAR INFRA RED 




05 Ogos 2017

BEKAM MELEGAKAN SAKIT BAHU DAN PINGGANG

 Ramai di kalangan kita yang berkerja mahupun surirumah sering mengalami sakit bahu di sebabkan bebanan kerja berat mahupun kerja ringan. Apalagi di zaman it ni ramai yang berkerja kerjanya menghadap komputer atau laptop melebihi 8 jam sehari. Ini akan menyebabkan bahu menjadi keras atau stress kerana nak memerah idea. Jika di biarkan sakit bahu ni ia akan merebak hingga sakit pinggang pula. Solusi yang terbaik untuk meredakan sakit bahu dan pinggang ini adalah melalui urutan dan bekam.



Bagi kaum wanita yang ingin mendapatkan rawatan urutan dan bekam ini bolehlah hubungi saya Puan Wann di talian 016-2212499.
Sila wassap nama penuh anda, tarikh dan waktu untuk booking temujanji.
Caj rawatan untuk sakit bahu dan pinggang ini hanya RM100 sahaja (urutan & bekam)

31 Julai 2017

TERAPI KATIL MIGUN UNTUK SAKIT BELAKANG

 BAGI ANDA YANG SELALU SAKIT-SAKIT BELAKANG TERUTAMA DARI TENGKUK HINGGA KE PINGGANG, BOLEHLAH MENCUBA TERAPI KATIL MIGUN INI. CAJ RAWATAN HANYA RM10.00 UNTUK 20 MINIT. URUTAN INI MENNGUNAKAN BATU JED SERTA FAR INFRA RED UNTUK MELANCARKAN PEREDARAN DARAH.


SELEPAS TERAPI RAWATAN INI BARULAH RAWATAN BEKAM AKAN DI LAKUKAN PADA POINT BAHU, BELIKAT DAN PINGGANG. DAN ANDA AKAN RASA SANGAT BEST, RASA RINGAN DAN SEGAR.

UNTUK TEMPAHAN TEMUJANJI SILA WASAP KE 016-2212499.
SILA BAGI NAMA ANDA, TARIKH DAN WAKTU.

*MOHON SANGAT KEPADA YANG WASSAP SY BAGI UCAPAN SALAM DAN PERKENALKANLAH DIRI ANDA SIAPA NAMA DAN DARI MANA...JANGANLAH MSG MCM GENGSTER JER.*

27 Mei 2017

BEKAM WAKTU DATANG BULAN

Ramai yang tertanya-tanya bekam ni boleh ke buat waktu uzur atau datang bulan? 
Jawapannya boleh, tiada masalah. Sangat bagus untuk membantu mengurangkan sakit pinggang semasa datang bulan atau masalah senggugut.



SILA BUAT TEMUJANJI SEHARI LEBIH AWAL.
WASAP NAMA ANDA, TARIKH DAN WAKTU HANTAR KE 016-221 2499


BEKAM METODE PENCEGAHAN DAN PENYEMBUHAN PENYAKIT MENGIKUT SUNNAH NABI SAW

PERINTAHKAN UMAT KAMU AGAR BERBEKAM, WAHAI MUHAMMAD!...

Berubatlah wahai hamba-hamba Allah swt, sesungguhnya Allah swt tidak menciptakan satu penyakit, kecuali menciptakan ubat baginya...diketahui oleh yang mengetahuinya dan tidak diketahui oleh yang tidak mengetahuinya.”
Malik telah meriwayatkan dalam Al-Muwaththo, Kitabu Al-Jami’
Jika ada ubat yang boleh mencapai penyakit, maka bekam pun boleh mencapainya.”

Diriwayatkan oleh Tirmizi pula, dari IbnuAbbas r.a yang berkata Nabi صلى الله عليه وسلم bersabda
Sebaik-baik hamba adalah jurubekam, ia membuang darah,melembutkan yang keras dan mencerahkan pandangan.”


BEKAM BAGUS UNTUK MASALAH MIGRAIN

Dari Salma,seorang pelayan Rasulullah SAW bercerita:

"Tidak seorang pun mengadukan rasa sakit di kepalanya kepada Rasulullah melainkan baginda berkata 
"Berbekamlah".


Di sini kami melakukan rawatan bekam kepala dengan kaedah cukur rambut, rambut akan di cukur hanya pada point yang nak di bekam sahaja. Ianya lebih efectif berbanding bekam kepala menggunakan mesin tanpa cukur. Dan ianya adalah sebenar-benar kaedah bekam yang betul dan tepat serta sangat melegakan.


PANTANG LARANG SEBELUM & SELEPAS BERBEKAM

Seeloknya berpuasa atau 2@3 jam sebelum bekam jangan makan makanan yang terlalu mengeyangkan bagi memudahkan proses pengeluaran darah kotor. Makan sekadar alas perut sahaja.

Selepas berbekam hendaklah berehat dan jangan buat kerja-kerja berat yang memudaratkan kesihatan.

Di galakkan mandi air panas selepas berbekam.

Jangan makan makanan laut untuk 3-4 hari bagi mengelakkan rasa gatal pada tempat bekam tadi.

JURUBEKAM MUSLIMAH (BEKAM WANITA)
TAMAN DATO AHMAD RAZALI, AMPANG.
HP : 016-221 2499
## utk temujanji sila wasap nama anda, tarikh dan waktu sehari lebih awal untuk memudahkan pengurusan.

PEMILIHAN HARI DAN WAKTU BERBEKAM

Dari Abu Hurairah yang berkata,Rasulullah SAW bersabda
"Barangsiapa berbekam pada tanggal 17, 19 dan 21 maka itu akan menyembuhkan semua penyakit.”
Namun jika ada sesuatu keperluan pengubatan diperlukan, maka boleh saja di lakukan meskipun di awal bulan mahupun di akhir bulan.

WAKTU YANG TERBAIK UNTUK BERBEKAM
"Berbekam pada pagi hari sebelum makan adalah yang terbaik,di dalamnya terdapat penyembuhan dan berkat,serta menambah kekuatan akal dan hafalan.”

PEMILIHAN HARI YANG TERBAIK UNTUK BERBEKAM
Mengenai hari-hari dalam seminggu adalah digalakkan berbekam pada hari Khamis bagi mendapat berkat dari Allah سبحانه و تعالى . Berbekamlah pada hari Isnin dan Selasa,kerana itu merupakan hari di mana Nabi Ayyub disembuhkan dari penyakit dan bala. Hindari berbekam pada hari Rabu kerana sesungguhnya penyakit kusta dan belang mula muncul pada malam Rabu dan hari Rabu.
Ada riwayat yang dibawakan oleh Ibnu Majah dalam Sunannya 3478, dari Nafidari Ibnu Umar r.a yang berkata
Wahai Nafi’, berbekamlah dengan berkat dari Allah سبحانه و تعالى pada hari Khamis, berusahalah menghindari berbekam pada hari Rabu,Jumaat dan Sabtu. Berbekamlah pada hari Isnin dan Selasa kerana itu merupakan hari di mana Ayyub disembuhkan dari bala dan Allah سبحانه و تعالى menimpakan bala kepadanya pada hari Rabu, kerana sesungguhnya penyakit kusta dan belang mula muncul selalu pada hari Rabu atau malam Rabu.”

JURUBEKAM MUSLIMAH (BEKAM WANITA)
TAMAN DATO AHMAD RAZALI, AMPANG.
HP : 016-221 2499

26 Julai 2016

RAWATAN TRADISIONAL GURAH RESDUNG

Tanda2 anda mempunyai resdung...
Hidung selalu tersumbat.
Bersin-bersin setiap pagi.
Hidung berhingus sentiasa.
Tekak rasa penuh kahak.
Mulut berbau busuk.
Tidur berdengkur kuat.
Selalu rasa semput dan sesak nafas.
Suara sengau.

Jangan risau...cubalah solusi rawatan gurah resdung, membantu mengeluarkan hingus dan kahak yg berlebihan dalam rongga hidung dan tekak...


Ramai bertanya sakit tak rawatan ni??? Jawapannya sakit sikit la, macam kita g berenang pastu hidung tersedut air...gitulah... tapi rasa pedih tu sekitar 15 minit jer, selepas 15 minit apabila hingus dan kahak mula keluar dah rasa lega...

Rawatan ni guna bahan apa???
Kami menggunakan herba yang di bancuh dengan madu, kemudian cecair herba tadi di titiskan ke dalam hidung...bukan guna serbuk yang di sedut di hidung, bukan guna cotton buds yang di cucuk kat hidung dan bukan guna asap....

Berapa caj rawatan ini???
Caj rawatan gurah ini hanya RM55 dan mengambil masa 1 jam rawatan, termasuk ubat resdung homeopati.
Bagi kanak2 tak di galakkan membuat rawatan ini tetapi boleh diberi ubat resdung homeopati tadi untuk di makan, ianya membantu mencairkan kahak.

Pantang larang sebelum rawatan ialah jangan makan 1 jam sebelum rawatan, khuatir makanan yang di makan akan muntah kembali...

Waktu operasi :
10 pagi - 6 ptg

Untuk booking appoiment sila taip
Nama anda_tarikh_waktu_gurah resdung dan hantar ke 016-221 2499
(untuk wanita sahaja)
**JIKA LELAKI SILA DATANG DENGAN ISTERI ATAU IBU ANDA**

sila tepati janji....
jika ada hal tak dapat datang sila maklumkan kembali kpd kami...
kerjasama anda amat kami hargai...

20 Ogos 2015

BEKAM BADAN UNTUK MENGATASI MASALAH LESU DAN MENGANTUK


Ramai antara kita yang sering merasa letih, lesu, malas dan cepat mengantuk...badan pun rasa lemau jer tak bermaya....malas nak buat kerja dan asyik nak tidur saja sepanjang masa....
Kadang dah pergi berurut pun masih belum merasai kesegarannya, kalau ada rasa segar pun sekejap sangat, tak lama lepas tu rasa lemau balik. Maka di sini ingin kami kongsikan antara rawatan yang sangat mujarab untuk mengatasi masalah2 tersebut maka cubalah pula alternatif rawatan bekam darah atau bekam sunnah ini. Di mana proses rawatan membuang darah yang tidak di perlukan dalam sistem tubuh bagi melancarkan kembali perjalanan darah. Apabila perjalanan darah dah lancar tubuh badan pun akan terasa segar dan bertenaga semula....

gmbr dr google. bekam badan utk kesegaran.



THIBBUN NABAWI, NO 32, JALAN MEGAN SETAPAK, TAMAN MEGAN SRI RAMPAI, 53300 KUALA LUMPUR. HOTLINE : 017-2979575 (10 pagi-10 malam) DI BUKA SETIAP HARI

Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ