Lenguh-Lenguh Tengkuk

Untuk Berbekam Sila Buat Temujanji Terlebih dahulu. Hubungi Che Wann.

Sakit Kepala Sebelah Kiri

Untuk Berbekam Sila Buat Temujanji Terlebih dahulu. Hubungi Che Wann.

sakit kepala belakang

Untuk Berbekam Sila Buat Temujanji Terlebih dahulu. Hubungi Che Wann.

Sakit Atas Kepala

Untuk Berbekam Sila Buat Temujanji Terlebih dahulu. Hubungi Che Wann.

Sakit Leher Kiri

Untuk Berbekam Sila Buat Temujanji Terlebih dahulu. Hubungi Che Wann .

26 November 2014

RENOVATION IN PROGRESS

ASSALAMUALAIKUM WBT....

Agak lama jugak saya dah tak update blog ni....hampir 3 bulan menyepi...entah ada pengunjung lagi ke tak ni...kalau ada alhamdulillah, anda sedang bersiaran bersama saya...kalau xde pun tetap nak tulis jugak...

Sebelum tu mohon kemaafan kepada sesiapa sahaja yang cuba call atau sms sy tapi tak berjawab... nak kata sibuk tak la sibuk sangat...nak kata tak sibuk tapi kekadang sibuk ya amat...apa pun yang masih setia dgn thibbun nabawi healing centre amatlah saya hargai dan jutaan terima kasih kerana terus setia menjadi pelanggan tetap kami. Dan atas sokongan tuan puan semua insyaa Allah TNHC akan mengorak langkah lebih maju ke hadapan. Adapun berita gembira tersebut tak dapatlah nak di khabarkan di sini kerana semua perancangan masih belum selesai lagi.... masih dalam proses pembaik pulih, atau omputih kate renovation in progress...betul ke tak? kalau salah tlg jgn ketawa. saya BI mmg fail, tapi hentam sajalah labu...

So alkisahnya tuan puan kenelah tunggu berita selanjutnya tak lama jer lagi...pembukaan Thibbun Nabawi Healing Centre yg di beri nafas baru dan nyawa baru....tungguuuu...tak lama jer lagi...

Kepada sesiapa yg masih nak dptkan rawatan bekam dan gurah silalah bersabar yer, boleh cuba buat temujanji jika jadual saya ada kelapangan... org kata tengok nasib la...sbb sekarang saya byk urusan luar...harap maklum.

Doakan semoga segala urusan dan perancangan saya berjalan dengan lancar, semua ini utk kemudahan tuan puan di masa akan datang apalagi dgn kedatangan tahun baru 2015 bermakna telah 5 tahun saya berkecimpung dalam bidang alternative ini, pastinya saya mahu memberikan yang terbaik dan terkini buat semua pelanggan saya yang di kasihi....insyaa Allah

26 Julai 2014

SALAM AIDILFITRI BUAT SEMUA....TNHC AKAN DI BUKA PADA 8 SYAWAL

 Assalamualaikum wbt....

Esok bermulalah 1 Syawal kita merayakan hari kemenangan setelah sebulan berpuasa. Dengan itu kami warga Thibbun Nabawi Healing Centre ingin mengucapkan "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI" kepada semua yang mengenali kami dan ampun dan maaf sekiranya terdapat salah dan silap atau tersasul bicara yg mengguris hati...

TAQABBALALLAHU MINNA WA MINKUM
(semoga Allah menerima segala kebaikan kami dan kebaikan kamu)
InsyaaAllah pusat rawatan bekam akan kembali beroperasi seperti biasa pada 4hb Ogos 2014 bersamaan 8 syawal....
Waktu Operasi : 10am - 5pm (Muslimah)
10am - 10pm (Muslimat)

Bagi kaum muslimat/lelaki sila hubungi adik saya Ahmad Fazrin di 013-7151899 untuk temujanji....



Untuk booking temujanji boleh SMS @ WhatsApp
Sila berikan nama anda <> tarikh <> waktu jam berapa nak datang <> berapa org nak bekam atau gurah <> jenis rawatan Bekam @ Gurah...

Untuk wanita boleh sms/whatsApp saya di no 016-2212499 yer... dalam kesibukan berhari raya ni segala panggilan memang takkan terjawab, jadi ada baiknya sms atau wassap jer....bila saya free insyaaAllah saya akan reply...ampun dan maaf sekali lagi...

28 Jun 2014

MARHABAN YA RAMADHAN DARI TNHC

 ASSALAMUALAIKUM WBT...

Salam Ramadhan buat semua umat islam, bulan ketenangan dan bulan keampunan.

Adalah nak di maklumkan sepanjang bulan ramadhan pusat rawatan thibbun nabawi healing centre akan di buka seperti biasa tetapi hanya untuk lelaki sahaja. Untuk wanita di tutup, che wann nak bercuti dan berehat sepanjang bulan ramadhan ini dan akan memulakan operasi semula insyaaAllah pada 8 Syawal...
Untuk rawatan bekam operasi seperti biasa dan akan di buka juga selepas terawih. Juga rawatan gurah resdung akan di buka malam sahaja selepas terawih..




Untuk sebarang temujanji rawatan bagi lelaki sila hubungi adik lelaki saya nama Fazrin no hp 013-7151899...

**Rawatan bekam sunnah
**Rawatan gurah resdung

Untuk sebelah malam rawatan akan di jalankan selepas solat terawih...harap maklum.


20 Jun 2014

RAWATAN GURAH RESDUNG DI KUALA LUMPUR

 Tanda2 resdung :
# selalu selsema dan bersin
# gatal2 hidung
# nafas berbau busuk
# selalu semput dan sukar bernafas
# hidung selalu tersumbat
# badan dan muka di tumbuhi jerawat

Adakah anda mempunyai tanda2 seperti di atas???

Rawatan gurah resdung membuang lendir kahak dan hingus, proses rawatan 1 jam.


 ALAMAT : PERUMAHAN AWAM DESA REJANG,
BLOK D TINGKAT 10, NO. D-10-3
PERSIARAN REJANG,
SETAPAK JAYA
KUALA LUMPUR.

(Berdekatan kolej kediaman UTM @ Belakang Wisma Felcra Taman Sri Rampai)

Waktu Rawatan :
SETIAP HARI 10.00 pagi-5.00 petang.


AHMAD FAZRIN 013-7151899



Sila buat temujanji sebelum datang.

Hubungi :
Ahmad Fazrin 013-7151899   


15 Jun 2014

MIGRAIN SEMBUH DENGAN SEKALI BEKAM

Assalamualaikum warohmatullahi wabarokatuh...

Cerita kali ni pasal migrain... beberapa bulan yang lepas sepasang suami isteri datang untuk mendapatkan rawatan bekam. Si isteri ni jenuh la pujuk si suami untuk berbekam terutama kepala sebab selalu migrain setiap hari...pada mulanya si suami takut nak berbekam apalagi kalau bekam kepala sebab tak nak cukur rambut...setelah di desak oleh si isteri maka si suami terpaksa akur, maka di cukurlah rambutnya yang macho tu...dan proses bekam pun berjalan dengan lancar...
Setelah beberapa bulan berlalu maka hari ni mereka datang lagi untuk berbekam lagi. Bila di tanya pasal migrain tu katanya lepas bekam dulu tu terus dah takde migrain lagi...takde langsung sakit2 kepala,memang sembuh 100%.....alhamdulillah... perkembangan yang baik. Dan kali ni si suaminya datang dengan kepala botak licin dengan harapan nak bekam kepala lagi dan nak buat banyak point...tapi di sebabkan migrain dah takde maka tak perlulah nak buat banyak point, cukup sekadar 1 point ummu mughits pun dah memadai dan di tambah bekam di badan. Kini si suami dah tak takut nak bekam lagi, si isteri ok jer, lepas ni diorang memang nak jadikan bekam ni sebagai rutin dalam menjaga kesihatan tanpa kesan sampingan...

 ALAMAT PUSAT RAWATAN SAYA DI SINI...

THIBBUN NABAWI HEALING CENTRE
BLOK D, PPR DESA REJANG SETAPAK JAYA
TINGKAT 10 NO. D-10-3,
TAMAN SRI RAMPAI,
KUALA LUMPUR 
(Berdekatan kolej kediaman UTM @ Belakang Wisma Felcra Taman Sri Rampai)
Waktu Rawatan :
SETIAP HARI 10.00 pagi - 5.00 petang sahaja.

HARI RABU TIADA RAWATAN BEKAM HANYA RAWATAN GURAH RESDUNG SAHAJA.
Sila buat temujanji sebelum datang.
(SMS NAMA ANDA_JENIS RAWATAN_TARIKH_WAKTU KE 017-2979575)

***tertakluk kepada kekosongan dan kelapangan masa saya kerana buat masa sekarang saya sibuk dengan pengajian dan kuliah di kolej,,,di mana bila saya berada dalam dewan kuliah hp saya akan 'silent mode',,,jd harap kepada sesiapa yg ingin dapatkan rawatan dengan saya sila hantar sms @ whatsapp ke no yg tertera di atas. Saya akan reply bila berkelapangan atau sesudah pengajian/kuliah. Segala kesulitan harap maafkan..***

13 Jun 2014

MEMBEKAM PESAKIT DIABETES

GAMBAR HIASAN
Assalamualaikum warohmatullahi wabarokatuh...

Ni testimoni yang terbaru, seorang sahabat che wann masa zaman sekolah dulu datang berbekam itupun setelah hampir 2 tahun dia memikirkan tentang bekam ni sebabnya takut... Alkisah terjadi 2 tahun yang lepas di mana secara tak sedar dia di sahkan menghidap diabetes dan paling teruk ibu jari kaki kanannya terpaksa di potong dan isi kulit atas kakinya juga terpaksa di buang hingga nampak tulang...dan kesannya sehingga sekarang luka atas kakinya tu masih belum sembuh dan membengkak... Beliau dah banyak kali telefon bertanya betul ke bekam ni tak sakit? Diabetes boleh bekam ke? Boleh sembuh ke? Dan macam2 soalan lagi... Setelah di beri penerangan serba sedikit maka akhirnya beliau datang pada minggu lepas bersama seorang lagi sahabat sekolah lama juga. secara tak langsung kitorang reunion sekali la tu....Setelah bertanya serba sedikit perkembangan kesihatan sahabat ni rupanya beliau juga menghadapi masalah tekanan darah rendah di mana katanya kepala selalu pening2 tak tentu masa. Setelah bersetuju saya huraikan point2 bekam yang akan saya lakukan masa proses rawatan pun di mulakan dan di bekam sebanyak 11 point dari tengkuk hingga pinggang....selepas berbekam beliau kata rasa ringan sikit cuma ada rasa pening2 sikit,mungkin sebab meniarap hampir setengah jam memang akan rasa pening2 sikit, setelah bagi minum dan makan kuih sikit serta kurma, pening2 tu terus hilang.....yang kawan lagi sorang ni pun buat bekam dan juga terapi yumeiho sbb katanya sakit pinggang dah lama serta kaki selalu lenguh2...

Hari ni mereka datang lagi untuk rawatan susulan, paling menggembirakan masuk jer dalam rumah diorang dengan seronoknya menceritakan pengalaman selepas balik berbekam minggu lepas...kisahnya diorang g makan kat sebuah kedai makan, tengok makanan yang di beri macam banyak dan macam tak habis nak makan, maklumlah bila dah sakit selera makan dah kurang dan makan pun banyak kene pantang. Tapi tak sangka pulak diorang boleh makan habis licin. Yang kawan kene diabetes ni pulak katanya sejak dia sakit dia tak pernah lagi makan nasi beras biasa melainkan beras ponni jer...tapi bila balik jer rumah beliau pun test paras gula dan keputusannya 5....sebelum ni kalau lepas makan asyik no 7 ke atas je itupun berpantang makan dan beras ponni jer. Dan pening kepalanya di sebabkan tekanan darah rendah juga hilang terus dah xde pening2 lagi. Kakinya yang membengkak kesan operation tersebut juga semakin surut bengkaknya dan dia dah boleh sarung selipar dengan sempurna berbanding sebelumnya. Alhamdulillah lepas ni memang beliau nak menten jaga kesihatan dengan bekam dan juga pemakanan sunnah yang lain. Manakala sahabat yang lagi seorang tu pulak memberitahu lepas buat terapi yumeiho terus hilang sakit pinggang dan sengal2 hingga ke kaki tu,memang rasa best sangat katanya. Alhamdulillah semoga Allah memberikan kesembuhan dan kesihatan kepada sahabat ni tadi dan kekal menjaga kesihatan melalui rawatan sunnah dan pemakanan sunnah.
Mungkin ada di antara kita yang tak menyedari yang diri kita di serang kencing manis, tau-tau jer dah kronik macam sahabat ni tadi...jadi apa sintom kencing manis ni???

Tanda-tanda lebihan paras gula di dalam darah atau hiperglisemia ialah :


  • Sering membuang air kecil, terutama pada sebelah malam.
  • Kerap terasa haus.
  • Muntah-muntah.
  • Badan semakin kurus.
  • Koma.
  • Sukar bernafas.
  • Sakit perut.
Kesimpulannya siapa kata pesakit kencing manis atau diabetes tak boleh bekam???
Cuba dahulu dan lihat sendiri keputusannya anda pasti teruja...

  Pada malam aku diisra'kan,aku tidak melewati sekumpulan Malaikat melainkan mereka berkata, "Wahai Muhammad, suruhlah umatmu melakukan hijamah (bekam)."
(Sunan Ibnu Majah & Sunan Abi Daud)


  ALAMAT PUSAT RAWATAN SAYA DI SINI...

THIBBUN NABAWI HEALING CENTRE
BLOK D, PPR DESA REJANG SETAPAK JAYA
TINGKAT 10 NO. D-10-3,
TAMAN SRI RAMPAI,
KUALA LUMPUR 
(Berdekatan kolej kediaman UTM @ Belakang Wisma Felcra Taman Sri Rampai)
Waktu Rawatan :
SETIAP HARI 10.00 pagi - 5.00 petang sahaja.


HARI RABU TIADA RAWATAN BEKAM HANYA RAWATAN GURAH RESDUNG SAHAJA.
Sila buat temujanji sebelum datang.
(SMS NAMA ANDA_JENIS RAWATAN_TARIKH_WAKTU KE 017-2979575)

***tertakluk kepada kekosongan dan kelapangan masa saya kerana buat masa sekarang saya sibuk dengan pengajian dan kuliah di kolej,,,di mana bila saya berada dalam dewan kuliah hp saya akan 'silent mode',,,jd harap kepada sesiapa yg ingin dapatkan rawatan dengan saya sila hantar sms @ whatsapp ke no yg tertera di atas. Saya akan reply bila berkelapangan atau sesudah pengajian/kuliah. Segala kesulitan harap maafkan..***

07 Jun 2014

JURUBEKAM LELAKI DI TNHC...013-7151899 AHMAD

bekam badan abang dulu...
 Alhamdulillah kini lagi seorang adik lelaki che wann bakal mengikuti jejak langkah kakaknya ni dalam bidang bekam...
Jadi selepas ni jika ada permintaan daripada kaum adam untuk berbekam dan juga rawatan gurah resdung tuan2 bolehlah terus menghubungi adik saya ni di talian 013-7151899  Ahmad Fazrin ... waktu operasi bermula jam 10 pagi - 10 malam setiap hari kecuali hari Rabu kami tutup....hanya rawatan gurah sahaja yang di buka pada hari rabu.


bersama ustz hj Saiful yang mengajar bekam sunnah bersanad

jadi model sekejap pada hari kursus bekam bersanad...

08 Mac 2014

PAKAR RAWATAN RESDUNG...GURAH POWER DI TNHC KL

ASSALAMUALAIKUM WBT...

Bagi sesiapa yang ada masalah hidung tersumbat di sebabkan lendir atau kahak,masalah resdung,mulut berbau, selalu sakit kepala, lelah atau asma atau nak merdukan suara bolehlah menghubungi kami untuk mendapatkan rawatan Ghurah ini...Caj rawatan cuma RM50 sahaja dan tempoh rawatan dalam 1 jam sehingga lendir,kahak dan hingus habis keluar...

Selepas gurah anda akan rasakan nafas anda panjang sampai ke paru-paru...kepala rasa ringan (esoknya lah) mata dah tak ngantuk lagi, tumpuan lebih fokus (bagus bg pelajar), mudah ingatan atau menghafal...tak percaya kene cuba baru tau...
 Tanda2 resdung :
# selalu selsema dan bersin
# gatal2 hidung
# nafas berbau busuk
# selalu semput dan sukar bernafas
# hidung selalu tersumbat

# badan dan muka di tumbuhi jerawat


Adakah anda mempunyai tanda2 seperti di atas???

Dapatkan rawatan segera dengan menghubungi kami di 017-2979575 @ 016-2212499 ...

Rawatan gurah resdung membuang lendir kahak dan hingus, proses rawatan 1 jam.

ALAMAT : 
THIBBUN NABAWI HEALING CENTRE,
PERUMAHAN AWAM DESA REJANG,
BLOK D TINGKAT 10, NO. D-10-3
PERSIARAN REJANG,
SETAPAK JAYA
KUALA LUMPUR.


(Berdekatan kolej kediaman UTM @ Belakang Wisma Felcra Taman Sri Rampai)

Waktu Rawatan :
SETIAP HARI 10.00 pagi-5.00 petang.


Sila buat temujanji sebelum datang.
(SMS NAMA_ RAWATAN GURAH _TARIKH_WAKTU KE 017-2979575)


**BAGI PESAKIT LELAKI YANG INGIN DAPATKAN RAWATAN GURAH SILA HUBUNGI HJ NAZARUDIN 012-9965003 AMPANG @ EN IBRAHIM 012-9572443 GOMBAK**

09 Januari 2014

BANTU GOLONGAN ASNAF (BEKAM DI PUCHONG)

ASSALAMUALAIKUM WBT...

Bagi mereka yang tinggal di sekitar daerah Puchong jika ingin mendapatkan khidmat rawatan bekam silalah hubungi kakak angkat saya iaitu Puan Hasnah no hp 019-6054686
ALAMAT : F1-2-20 JALAN PERMAI 2/2, TAMAN PUCHONG PERMAI SELANGOR.
(boleh cari lokasi kat google map yer). 
WAKTU PERKHIDMATAN : 9 PAGI - 10 MALAM 
BUKA SETIAP HARI KECUALI HARI RABU TUTUP. KHUSUS UNTUK WANITA SAHAJA.

Buat pengetahuan anda Puan Hasnah ni Ibu Tunggal yang kematian suami dan mempunyai 3 orang anak yang masih bersekolah. Jadi atas dasar kasih sayang sesama insan saya hanya mampu untuk mengajarnya ilmu bekam agar beliau boleh mencari sedikit income hanya dari rumah memandangkan urusan sehariannya menghantar anak pergi dan balik sekolah. Jadi agak mustahil jika bekerja makan gaji untuk keluar ambil anak balik sekolah dan sebagainya. Sekiranya anda ingin membantu, datanglah buat rawatan bekam dengan beliau, mudah-mudahan apa yang anda sumbangkan di atas perkhidmatan yang di berikan dapat juga menampung perbelanjaannya anak beranak. Semoga Allah sahaja yang dapat membalas jasa kalian.


Daripada Abu Hurairah berkata, Telah bersabda Rasulullah : “Orang yang memelihara anak yatim, sama ada anak yatimnya sendiri atau anak yatim orang lain, aku dan dia seperti dua jari ini di dalam syurga. ” Perawi hadith iaitu Malik Bin anas mengisyaratkan dengan jari telunjuknya dan jari tengah.”
[HR MUSLIM]

BAGI YANG TINGGAL DI KAWASAN BERDEKATAN DENGAN PUCHONG BOLEHLAH BERBEKAM DENGAN PUAN HASNAH YER... SILA HUBUNGI BELIAU UTK TETAPKAN TEMUJANJI...

29 Disember 2013

JANGAN MAKAN SEBELUM BERBEKAM...BERPUASA LAGI BAIK

Pembekaman ketika perut kenyang boleh menyebabkan timbulnya penyumbatan darah atau berbagai penyakit kritikal yang lain, terutama bila makanan yang di jamah terlalu berat dan tidak sihat. Imam asy-Syuyuthi menyokong pendapat Ibnu Umar,bahawa berbekam dalam keadaan perut kosong itu adalah paling baik kerana ketika itu terdapat kesembuhan. Maka disarankan bagi yang hendak berbekam untuk tidak makan makanan berat seeloknya 2-3 jam sebelumnya.
Dalam satu athar disebutkan: "Pembekaman yang dilakukan ketika haus,boleh membantu proses penyembuhan.Apabila dilakukan ketika kenyang,boleh menimbulkan penyakit.Berbekam pada hari Selasa tanggal 17 adalah ubat untuk penyakit setahun."

"Berbekam pada pagi hari sebelum makan adalah yang terbaik,di dalamnya terdapat penyembuhan dan berkat,serta menambah kekuatan akal dan hafalan."

Apa kesannya apabila berbekam selepas makan dan makan selepas berbekam???
Kesan bekam selepas makan ialah badan akan jadi letih lesu dan tidak bermaya. Ada juga yang demam selepas bekam,kerana berbekam selepas makan boleh mendatangkan penyakit. Kerana itu di galakkan berpuasa sebelum berbekam dan kesan selepas bekam badan akan terasa ringan dan segar. Punca segala penyakit dalam tubuh badan kita sebenarnya adalah amalan pemakanan kita yang beraneka, yang banyak menggunakan serbuk perisa, bahan pengawet, kimia, pewarna dan lain-lain lagi. Itu yang menjadi toksid dan asid di dalam tubuh badan. Maka berbekamlah sekurang-kurangnya 3 bulan sekali untuk menjaga kesihatan tubuh badan kita. Kerana sihat itu satu anugerah yang tidak ternilai dengan wang ringgit yang kita ada.


**Kalau nak jumpa doktor nak cek darah pun dotor suruh puasa kan??? Mengapa doktor tak cek darah selepas kita makan???

 ALAMAT PUSAT RAWATAN SAYA DI SINI...


THIBBUN NABAWI HEALING CENTRE
BLOK D, PPR DESA REJANG SETAPAK JAYA
TINGKAT 10 NO. D-10-3,
TAMAN SRI RAMPAI,
KUALA LUMPUR 
 (Berdekatan kolej kediaman UTM @ Belakang Wisma Felcra Taman Sri Rampai)
Waktu Rawatan :
SETIAP HARI 9.00 pagi - 5.00 petang sahaja.
AHAD : 2 petang - 5 petang.

HARI RABU TIADA RAWATAN BEKAM HANYA RAWATAN GURAH RESDUNG SAHAJA.
Sila buat temujanji sebelum datang.
(SMS NAMA_JENIS RAWATAN_TARIKH_WAKTU KE 017-2979575)

***tertakluk kepada kekosongan dan kelapangan masa saya kerana buat masa sekarang saya sibuk dengan pengajian dan kuliah di kolej,,,di mana bila saya berada dalam dewan kuliah hp saya akan 'silent mode',,,jd harap kepada sesiapa yg ingin dapatkan rawatan dengan saya sila hantar sms @ whatsapp ke no yg tertera di atas. Saya akan reply bila berkelapangan atau sesudah pengajian/kuliah. Segala kesulitan harap maafkan..***